Home » Våra pass

Våra pass

Sista sommarschemat innan hösten, se våra säsongsnyheter och boka in dig nu.

Höstschema 2018

Psst. Klicka på bilderna så blir dem större!

 

 

Du kan även boka dina pass här!

 


POWER – eget träningskoncept

Power är Tullinge gyms egna träningskoncept utvecklat för att nå din fulla potential! Konceptet
passar alltifrån nybörjare till träningsvana – tränaren på plats hjälper dig att hitta din nivå.
Introduktion POWER 30-45 min
Genomgång av utrustning och basövningar inom POWER-konceptet. Här finns utrymme för frågor
och funderingar som inte alltid hinns med under passen.
POWER – Styrka 60 min
Här utmanas du att belasta din kropp för att bli stark. Övningarna varieras och kan vara mer eller
mindre avancerade; knäböj, marklyft, chins, dips, utfall är vanligt förekommande på dessa pass. Men
också assault bikes och annan konditionskrävande utrustning/utövning kan vävas in.
POWER – Hiit 45 min
Ett högintensivt intervallpass med koordinationsmässigt lättare övningar. Utrustning så som assault
bikes, roddmskiner, ski erg, kettlebells, wall balls är vanligt förekommande.
POWER – Styrkelyft 60 min
Ett pass där styrkelyft står i fokus. Vi tränar knäböj, bänkpress och marklyft men kompletterar med
assisterande styrkeövningar. Vi fokuserar på att lyfta tungt med rätt teknik och på att alla ska tänja
sina egna styrkegränser.

Spinning

Effektiv konditionsträning på stationär cykel som gör det lätt att hänga med. Under passen varvas
olika positioner och hastigheter i takt till musiken.

Yoga

Yoga ger kraft och lugn. Smidighet, rörlighet och styrka utmanas genom statiska och dynamiska
yogapositioner som passar såväl nybörjare som vana yogis. En djupavslappning avslutar yogapasset.

Zumba

Rolig konditionsträning med fartfylld musik! Klassen är uppbyggd på enklare danssteg som sätts ihop
i olika kombinationer för att passa olika åldrar och nivåer. Zumba är inspirerat av latinska danser som
salsa och samba.

Styrka – lätt skivstång 55 min

Muskulär uthållighet med lättare skivstång och vikter. Många repetitioner i takt till fartfylld musik. Vi
går igenom hela kroppen där alla muskelgrupper utmanas att göra den där sista repetitionen som
garanterar mjölksyra!

Core

Träning som stärker kroppens bålmuskler (mage och rygg). En stark bål bidrar till bättre hållning,
minskad skaderisk och underlättar annan styrketräning. Klassen utförs i ett lugnt tempo med
blandade statiska och dynamiska övningar som till exempel sit ups, rygglyft och plankan.

Boka pass här!