Home » Våra pass

Våra pass

Boka pass här!

Se respektive passbeskrivning under schemat.

MÅNDAGAR
18:00-18:50: Zumba, 50 min, Carlos
18:00-19:00: Power-Styrka, 60 min, Bettan
19:00-20:00: Power-Styrka, 60 min, Bettan
19:15-20:00: Yoga, 45 min, Mimi

TISDAGAR
18:15-19:00: Moveoo Peak, 45 min, Mia
19:00-19:45: HiiT-Cardio, 45 min, Mia
19:15-20:15: Tabataspinning, 60 min, Anita

ONSDAGAR
19:00-20:00: Power-Styrkelyft, 60 min, Pernilla

TORSDAGAR
17:30-18:15: Spinning 45 min, My
18:45-19:45: Yoga, 60 min, Linnéa

LÖRDAGAR
10:00-11:00: Styrka, 60 min, Anita
11:00-11:30: Core, 30 min, Anita

SÖNDAGAR
17:00-18:00: Spinning, 60 min, Kenny/Bettan

 

Boka pass här!


POWER – eget träningskoncept

Power är Tullinge gyms egna träningskoncept utvecklat för att nå din fulla potential. Power-passen har olika inriktning och leds alltid av en personlig tränare. Därför passar konceptet alltifrån nybörjare till träningsvana – den personliga tränaren  på plats hjälper dig att hitta din nivå.
POWER-styrka
Under styrkepassen utmanas du att att belasta din kropp för maximal muskeltillväxt. Vi arbetar med få repetitioner och tunga övningar.
POWER-skivstångsteknik och rörlighet
Här lär vi oss att använda skivstången som träningsredskap med basen i både tyngdlyftning och styrkelyft. Vi fokuserar också på rörlighetsträning som är ett måste för att behärska skivstångens dicipliner.
POWER-funktionell styrka
Basen i all rörelse – både i träning och i övriga livet – bygger på att kroppen är en funktionell enhet som inte begränsas av skador eller inskränkningar i rörlighet. Under det här passet får skapar du dig en bra grund i alla dina kroppsfunktioner för en stark och hållbar kropp. Vi utmanar kroppens samarbetsförmåga i alla rörelseplan och använder utrustning som kettlebells, balansredskap, gummiband, PROCEDOS-mattor och självklart den egna kroppsvikten.

Spinning

Spinning
Effektiv konditionsträning på stationär cykel som gör det lättare att hänga med. Under passen varvas olika positioner och hastigheter i takt till musiken. Vi har både 45-minuters spinning samt 60-minuters spinning.
Tabata-spinning
Spinning med inslag av Tabata-intervaller där du jobbar intensivt och vilar i kortare intervaller. Tabata-träning på cykel utvecklar både din styrka och kondition.

Yoga

Ett ashtangainspirerat yogapass där vi kombinerar smidighet, uthållighet, balans och styrka genom statiska och dynamiska positioner. Vi avslutar varje pass med en djup avslappning.

Moveoo Peak

Ett varierat pass där du utmanar din balans, styrka, rörlighet och puls. Olika redskap används i ett upplägg där alla kan delta och anpassa träningen efter sina förutsättningar.

Styrkelyft

Ett pass där styrkelyft står i fokus. Vi tränar knäböj, bänkpress och marklyft men kompletterar med assisterande styrkeövningar. Vi fokuserar på att lyfta tungt med rätt teknik och på att alla ska tänja sina egna styrkegränser.

HIIT Cardio

Ett högintensivt intervallpass på totalt 20 minuter där fokus ligger på kondition. Passet kan innehålla en del hopp men man utför övningarna utifrån sin egen nivå. Inga redskap används, bara den egna kroppen. Passet inleds med en pulshöjande uppvärmning och avslutas med nedvarvning. Passar alla som vill ha snabba resultat och som är redo att ta i under träningspassen.

Zumba

Rolig konditionsträning med fartfylld musik! Klassen är uppbyggd på enklare danssteg som sätts ihop i olika kombinationer för att passa olika åldrar och nivåer. Zumba är inspirerat av latinska danser som salsa och samba.

Styrka

Träning med fokus på rörlighet, balans och styrka för hela kroppen. Vi använder oss främst av skivstång med varierande vikter och receptioner.

Core

Träning som stärker kroppens bålmuskler (mage och rygg). En stark bål bidrar till bättre hållning, minskad skaderisk och underlättar annan styrketräning. Klassen utförs i ett lugnt tempo med blandade statiska och dynamiska övningar som till exempel sit ups, rygglyft och plankan.

Boka pass här!